Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Tandläkarebesök i hjärtat av Majorna

Besök hos tandhygienist Jenny på Mariaplan i Majorna. Trevlig ny bekantskap. Hon var vänlig, kompetent och lätt på handen. Tre röntgenbilder, tog sen bort tandsten med ultraljud och blästrade sedan tänderna. Kallade in tandläkare Johan och Nils. Johan lanserade en porslinskrona för 5 000 kronor. Jag kommer nog att genomföra det ingreppet senare. Nils tittade på en knuta som jag har på tungan. Han drog, klämde och kände och frågade hur jag fått den förhårdnaden.
”Vet inte, vaknade en morgon med en smärtande bula som sen har läkt. Vad kan det vara?”
Jag har ju haft det en gång tidigare och då tog min dåvarande tandläkare, Helena ett cellprov som inte gav något egentligt svar efter vad jag kommer ihåg. Bara det inte är något allvarligt!
Jag fick en tid för en tiominutersundersökning om tre veckor. Jag betalade 443 kronor och gick ut på Mariaplan i hjärtat av Majorna. Plaskedammen låg kall och tom och lite isig i januarikylan.
 ”Korv kiosk” stod ensam och ödslig och väntade på kunder som kanske vill ha en halv special med räksallad och en Pucko. Standardsnabbmat i Göteborg.
Jag hoppade på 11:ans spårvagn till SKF och där bytte jag till bussen hem ill Utby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0