Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

November - en månad att förskjunka i

Solen skiner från en molnfri himmel. Mitt i november. Månad att försjunka i. Eftertankens kranka blekhet.
Frossa i att mörkret sänker sig och naturen lägger sig att vila. Men flugorna i köket ger sig inte. Vi har en mygga i sovrummet också. Jag har fått tre myggbett bara i november. Monica har klarat sig. ”Myggor gillar inte mitt blod”, säger Monica. Jag kliar mina bett.
Snart ett halvår sedan jag lämnade Kultur iväst och gick i pension. Jag börjar så sakta vänja mig vid ett långsammare liv och sovmorgnar.
Men det har snurrat på ganska bra ändå med konserter, biobesök, resor till Uppsala och Kroatien och Bosnien. Och alla simpass på Valhallabadet. Hel och ren är man i alla fall.
Planerar en julöl med kompisarna. Snart börjar julhysterin. Men några veckor till kan en njuta av lugnet och mörkret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0