Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Snart släpper Kung Bore greppet om oss

Vintern håller sitt grepp om oss. Snön ligger fortfarande vit, nåja, på taken.
Men tomten har gått och lagt sig för länge sen. Kung Bore har regerat länge nu och vi är så trötta på det.
Särskilt min älskade fru som har svårt med isen och halkan. Dessutom är den råa luften elak mot henne astma.
Men vi var ute en liten sväng i lördags. Då sken solen och det var vår i luften trots snön.
Jag skypade med familjen Tibell i Vreta utanför Uppsala. Vår son Johan, hans fru Julia och barnen Edda och Nils. De var inne och spelade spel. Ute snöade det kraftigt. Marken var täckt med ett tjockt lager snö. Där är våren långt borta.
Tänk var tiden går ändå. Vi hörde på Tommy Johansson i Radio Göteborg berättade om det omsusade året 1968. Då var jag 17 år och full med liv. Fortfarande kom The Beatles med lysande alster och jag spelade fotboll i Gais juniorlag.
Åkte tre dar i veckan 5:ans spårvagn över Göta älvbron för att träna på Valhalla IP i ur och skur.
Vår tränare Fazetas var hård och körde ”idioten” med oss. Sen på helgerna var det ju matcher.
Ett mytiskt år och det är 50 år sen. Tänka sig. Jag är i mångt och mycket fortfarande 17 år men med livserfarenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0