Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

39 år senare sitter jag vid samma bord

Monica fyller år. Lika rolig varje år. Fantastiskt att vi har varandra fortfarande.
Middag på Golden days. En drink innan maten och flytt in till matsalen. Vi sitter vid ett bord inte långt ifrån där jag satt kvällen när vår älskade son Johan föddes 14 januari. En snöig januarikväll 1977. Då gick jag till Golden days för att fira nedkomsten. Jag var 26 år och bara så lycklig. Träffad skådespelaren Roland Jansson i baren och tjötade en stund innan maten.
Nu 39 år senare sitter jag här och får beskedet att vår son Johan blivit opererat för brusten blindtarm på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Allvarligt! Skräck! Oro! Själv verkar han lugn och fin. Han skall få antibiotika var åttonde timmen. Johan har varit sjuk i en vecka. Frossa och kraftig värk i magen. Nu blir han förhoppningsvis frisk och kry snart.
Internationella kvinnodagen idag. Bra att den uppmärksammas, synd att den behövs. Kvinnor har genom åren varit viktiga och betydelsefulla och i nära fall avgörande för mitt välbefinnande. Leve kvinnan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0