Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Kan vi få in ett litet högtryck, tack!

Regn och blåst, regn och blåst. Och sisådär 12-15 grader varmt.
Den härliga sommartiden är här! Midsommar står för dörren. Gå ut och var glad din djävul, som Ulf Lundell sjunger.
Ju äldre jag blir, desto mindre väderberoende blir jag. Att ligga och pressa på en fullsmockad sandstrand lockar inte längre. Annat var det förr när man poserade, lekte, spelade fotboll, yokarit och pressade på Tylösand, Mellbystrand, Åsa havsbad, Smthska udden, Askim, Näset, Kämpingebukten osv. Pepparkasbrun och go.
Nu är jag glad om solen skiner och det är lagom varmt. 18-20 grader räcker gott. Inte för mycket blåst. Jag avskyr snålblåst.
Nu är Sverige som vackrast. Då är vi fantamej värda sol och värme. Att åka utomlands i denna tid är mig främmande. Skall det vara så jävla svårt att få in ett litet hötryck snart! 
Dagens bok: Dött vatten av Ann Cleeves.
Dagens musik: Hard rain av Bob Dylan
Dagens rätt: Smörgåstårta på skaldjur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0