Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Har de hårda orden mist sin laddning?

Apropå språkbruk.
Det haglar tydligen diverse könsord och svordomar på skolgårdarna runt om i Sverige. Hur illa tar alla skällsorden?
Hora, fitta, bög etc.Kanske är invektiven mer personliga och biter hårdare.
Häromdagen när jag stod på Järntorget hörde jag fyra ungdomar prata.
"De jävla judarna, de är så korkade"!
Så skrattade de.
Igår vid SKF. Spårvagnen glider in på hållplatsen. Ut hoppar en ung tjej på 15-16 år.
Hon går fram till sina vänner som står och väntar.
Då utbrister hon:
"Din jävla hora, du gjorde så att jag blev sen". Sen går hon fram och kramar och pussar den tilltalade som inte verkar ta illa upp.
Jag står fullkomligt häpen.
Har orden mist sin valör och laddning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0