Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Vilken julklapp, Spotify!

Julafton! Grått och trist väder. Milt.
Jag går upp klockan åtta och donar med frukosten. Brygger kaffe och tar fram julskinkan som Monica har griljerat och den bakade leverpastejen. Gör mig två smörgåsar, en vört och en kavring. Mor Annas inlagda gurka på pastejen och ett lager skånsk julsenap på skinkan. Hämtar in GP och sätter mig i min skinnsoffa och äter och läser.
Det är tyst ute, ingen trafik på Lemmingsgatan. En och annan joggare i tomteluva springer längs Säveån.
Efter kaffet går jag in på Spotify - streamingtjänsten, och hittar favoritbandet The Beatles digra låtskatt. Monica kommer ner och frukosterar till tonerna av Beatles.
Vi är förkylda men mår ändå bra. Lyssnar på radion och hör Christer Henriksson läsa Tranströmer. Han pratar också om sitt stora bokintresse ch sin klassresa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0