Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Håll tassarna borta från Valhallabadet!

Vilken lyx att sitta på altanen med en kall pilsner efter att ha simmat i 35 minuter, badat bubbelpool och bastu.
Avslutat stadsbesöket med en crabfish/räkmacka och kaffe med mjölk på nyrenoverade LjunggrensAvenyn.
Kul och titta på klientelet. Unga skoltjejer, litteraturkritiker, journalister, egocentriska medelålders damer, väldigt egocentriska äldre herrar, nästan konserverade äldre damer som pratar HÖGT.
Det är ett stort nöje att bara titta ut på Avenyn och skåda paraden av människor. Då kan jag känna stolthet att vi lever i ett gott land ändå. Fredligt, vänligt och tolerant.
Jag vet att det finns motsättningar och fattigdom i Sverige. Tiggare på gator och torg. Men Sverige är ändå ett anständigt land där människor försöker att göra sitt bästa.
Sverige vinner på att vara öppet, välkomnande och tolerant. Här bor människor från hela världen och det berikar vårt land.
När jag är på Valhalla, vilket jag är ofta surrar luften av olika språk. Man hejar  varandra och snackar skit i bastun eller bubbelpoolen. Idag hörde jag en kille från Pakistan. Han sa att i hans hemland ber de till Gud; snälla ge oss regn. Här i  Sverige säger man; gode Gud ge oss mera sol!
- Hemma går det nästan inte att leva maj-augusti. Det är 45 grader varmt, och så drog han handen över halsen.
Det är något att tänka på när vi gnället på vädret. Jag tycker väldigt mycket om årstiderna växling.
Valhallabadet är en unik mötesplats mitt i Göteborg som måste värnas om. Klåfingriga politiker måste hålla sig borta från rivningtankarna. Rusta upp istället. Där har Miljöpartiet en poäng. Behövs ett större Scandinavium så bygg om. Det behövs inte två stora inomhusarenor i Göteborg. Bejaka billiga mötesplatser i stället!
Dagens låt:I never learn - Lykke Li.
Dagens mål: räksmörgås på Ljungans.
Dagens motto: var ödmjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0