Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Jakten på Huckleberry Finn...

Såg Håkan Hellström domptera publiken på Skansen igår. Visserligen på tv men som han och publiken gick igenom rutan.
Jag är ingen Håkan-fan men jag tycker att han är sympatisk och skriver bra låtar. Dessutom förvaltar han ett musikaliskt arv från tidigare storheter som Lasse Dahlqvist och Evert Taube, Cornelis med flera.
Jag blev rörd över hur Håkan lyckades få Skansen till ett enda stort leende lyckorus. Gamla som unga levde med i showen. Helen Sjöholm och Thomas von Brömsen var lyckade gästartister.
För min egen del så här tre dagar in på semestern gäller jakten på Huckleberry Finns äventyr. Hittade den inte på vinden bland alla kassar proppade med böcker. Fanns inte på Stadsbibliotekets filial på Södra Hamngatan, inte på pocketshopen på Kungsportsplatsen, inte i våra ordinarie bokhyllor, inte som iBook. Jag fick reda på att det fanns några exemplar på norra Älvstrandens bibliotek. Så jag gav mig av med buss till Läppstiftet och gick ned till färjeläget vid Operan. Satt i solen däruppe på däck och njöt. Åkte förbi Lindholmen ända ut till Klippan och tillbaka men fick ett infall och hoppade av vid Rosenlund. 
Gick förbi min arbetsplats som verkligen är en arbetsplats Trots semestertider. Det bankas och filas både inne och ute. Nu restaurang skall vara klar på fredag och trottoarer och annat runt om skall väl så småningom bli bra.
Jag var hungrig och lunchade på Kajutani Feskekörka. Skaldjurssallad med löjromssmör, bröd och en Loka. 152 pix. 
Sen hem för att klippa gräsmattan i anletets svett. Jakten på Huck Finn går vidare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0