Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Kanske vänder det äntligen

I Skövde idag. Ju närmare Skövde tåget kommer desto mer snö i markerna. Annars är landskapet grått och håglöst. Liksom utmattat av kylan och torkan.
I Skövde lyser solen som den gjort i veckor oavbrutet. Jag läser en biografi om Bob Dylan samtidigt som jag lyssnar på hans låtskatt på Spotify. Det förhöjer hela upplevelsen.
Jag har egen kupé och det är ju inte fel eller för att travestera Martin Ljung: "Det är skönt med en egen kupé".
Vi äter lunch på ett fint ställe i stan. Kyckling med dragonsås och cous-cous, sallad, kaffe och kaka för 89 kronor.
Sen en promenad runt i centrum. Skövde är inte stort men mysigt på något sätt. Bonnigt och trendigt på samma gång.
Vi arbetar några timmar, Karin och jag innan jag tar tåget hem till Göteborg igen. I Partille börjar det att regna. Ett efterlängtat vårregn gör små kratrar i den ringlande Säveån. Det luktar regn och vår.
Monicas besök hos kärlkirurgen på Sahlgrenska förlöpte väl. Hon har bra värden och skall sakta bygga upp kroppen igen. Hoppas att allt elände är över.
Dagens låt: the man with the long black coat - Bob Dylan.
Dagens bok: Vår man i Havanna -Graham Greene.
Dagens middag: pasta med pestosås, hemgjord av Monica. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0