Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Funderingar i april

Det bultas och hamras i huset. Ljudet når in i studion och jag får upphöra med insläsning tills ljudet ekat bort.
Ute skiner solen vårlikt. Men kylan består. Is ligger fortfarande i kanalerna och solen förmår dagtid tina och tunna ut islagret.
I helgen gick sex personer genom isen i Västsverige. Tre avled. Det är mycket riskfullt att ge sig ut på förrädiska isar så här års.
Nu sitter jag och försöker förstå Windows 7, som nyligen är installerad på studiodatorn. Det går sådär.
Mari sjuk idag - halsfluss sa Christer Bergman.
Studion är ett särskilt kapitel. Ljudet är burkigt och dåligt. Enligt Emil blir det inte bättre. Studion måste byggas om och göras mindre.
Kanske. Men studion är ju byggd för ljudinspelning från början. Tja, jag vet inte. jag har pratat med Anders Rapp och han skall fixa en annan mikrofon och hjälpa mig att ställa in ljudet så gott det går.
Monicas tå blir långsamt bättre. Hon måste återfå förmågan att promenera obehindrat. Annars är risken att hon blir exponerad för benbrott eftersom skelettet är så skört.

Våta drömmar på vitt lakan
Våta drömmar på vitt lakan

Nattens skuggor ruvar tysta
Jag brottas med en manet
oförmögen att få grepp

Saknaden efter någon som funnits
är större en efter det man aldrig haft

Du var mitt stöd och kraft
Du är mitt stöd och kraft

Våta drömmar på vitt lakan
Våta drömmar på vitt lakan
Lars Bred

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0