Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Skönt att komma i normala gängor igen

Oktobersolen lyser över den döende naturen. Efter en svag vecka, tillbringad för det mesta i sängen börjar livet att spira igen.
Trevlig lunch på Posthotellet i Göteborg med Johan och Julia. Min älskade Monica och jag blev bjudna. Det var väldigt gott men lite dyrt. Miljön är ju magnifik. Det gamla Posthuset står inte att känna igen invändigt även om norrmannen som äger hotellet har låitit vissa detaljer vara kvar.
Min son Johan och jag har arbetat i huset som brevbärare. Jag några veckor en sommar. Jag hade distriktet Kungsportsavenyn med intilliggande gator som Kristinelundsgatan och Teatergatan till exempel. Det var ett ganska roligt jobb, i alla fall som 15-åring. Roligast var att få lönen.
På måndag blir det jobbet igen och det skall bli skönt att komma i normala gängor igen.
Läste ut Johanna Ekströms självbiografiska bok häromdagen och det var en intressant inblick i en intellektuell överklass tillvaro med ständiga utlandssemestrar, sommarvilla, stadsvilla, diktskrivande, afternoon-tea-drickande med mera.
Allt med en perfekt yta där katastrofen lurar under ytan.
Svår att förstå men fascinerande bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0