Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Stor sportdag på födelsedagen - men vädret är iskallt

17 maj och Norges nationaldag, folknykterhetsdagen, gökottan och min födelsedag.
Nästan som ett ett Kinderägg, många överaskningar i ett. Ute blåser och regnar det. Temperaturen utanför köksfönstret är 8,8 grader Celsus. Sommaren tvekar fortfarande även om grönskan spirar och de nya krukväxterna bugar piggt i vinden.
Jag slappar efter en god och närande frukost bestående av rostat bröd med Lätta, prickig korv och marmelad, kokt ägg, mjölk och kaffe. Glada tjejen kommer och säljer GT på dörren vid niotiden. En perfekt uppladdning för en power-walk före tårtan i eftermiddag.
Stor sportdag idag. Mjällby-Blåvitt, Malmö FF-Elfsborg, kvartsfinaler i ishockey-VM bland annat. Härligt. Jag går sällan och ser matcher i verkliga livet men jag tittar på tv.
I Grekland är det inte lika muntert nu. Folket får genomgå ett stålbad på grund av slapphet med ekonomin från många håll. Varför varnades det inte i tid?
på Kultur i Väst är det turbulent efter en medarbetarmätning som visade på stor kritik mot ledarskapet bland annat.
Nu tycker jag att alla har ett ansvar att förvaltningen skall ta sig samman och börja arbeta utåt. Vi har ju ett kanonjobb att stimulera kulturen i Västra Götalandsregionen. Vara en katalysator, en igångsättare, inspiratör och samarbetspartner för de 49 kommunerna. Jag går trots allt med glädje till jobbet varje dag. Det är inte svårt eftersom arbetskamraterna är underbara.
Dagens låt: I'm the walrus - The Beatles
Dagens bok: Skuggland - Jonas Brun
Dagens rätt: Plommonspäckad fläskkarre´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0