Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Sommaren tvekar fortfarande

Sköna maj exploderar i skir grönska. Syrenen tvekar i trädgården nedanför mitt arbetsfönster på andra våningen. Grannen klipper gräset som är saftigt och långt.
Någon sommar har vi väl inte sett till än men den kommer. Igår köpte vi några goa blommor att sätta ute i trädgården. Det blir fint även om vi inte kan tävla med grannen om trädgårdspynt. Där prunkar det överallt så man blir nervös. Men fint är det. Vår trädgård är mer laid back, om man säger så.
Monicas rygg krånglar. Trots att det gått två månader sedan den omfattande operationen lider hon av värk i korsryggen. Snart återbesök dock. Operationssåret är läkt.
Johan och Julias giftermål kommer allt närmare och jag förbereder resan upp till Uppsala för oss fyra.
Jag sliter också med ett tal till brudparet och min älskade son. Jag testar på några utvalda personer och jag får väl okay kritik.
Jag har inte svårt att uttrycka mig otvunget i sällskap men när det blir lite mer officiellt blir det svårare. Det blir stelt och krångligt och jag kan drabbas av tunghäfta. Men det får gå.
Socialdemokraterna går som tåget i opinionsmätningarna genom att ligga lågt och nära Moderaterna. Alla går åt mitten.
Kristdemokraterna ligger under fyraprocentsspärren och gör i det läget följande utspel; Bort med pappamånaderna i föräldraförsäkringen.
"Det är inte farbror staten som skall besämma", säger Göran Hägglund.
Men om nu staten betalar ut pengar till föräldrar så att de kan vara hemma hos sina barn kan väl staten också ge riktlinjer hur de skall tas ut, eller?
Båda föräldrarna skall få förmånen att vara hemma med sitt barn.
Igår var jag ute och gick 5,2 kilometer i rask takt. Fick skoskav på köpet men var nöjd ändå.
Jag ökade faktskt takten vid varje kilometer. Trappade upp farten. Dödade 300 kalorier på köpet. Var tvungen att ta en whiskey och en Becks öl efteråt som återställare av vätskebalansen.
Nej, jag skall aldrig springa Göteborgsvarvet. Det verkar vara en plåga. Däremot är jag anmäld till Blodomloppet i början av juni tillsammans med 20 arbetskamrater på Kultur i väst.
Dagen låt: Lions roar med First aid kit.
Dagen bok: Jag är Ozzy.
Dagen rätt: Panerad röding med citron och skirat smör.
Dagens motto: Njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0