Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Våldet i ishockeyn står mig upp i halsen

Fredrik Norrena - en sån idiot!
Vad händer i huvudet på honom när han slår klubbhandsken rakt i ansiktet på Jens Karlsson? Snacka om hjärnsläpp.
"Detta är slutspelshockey invänder då hockeymaffian”. "Det skall göra ont att spela ishockey”, är en annan floskel så utsliten att den kan kasseras.
Ishockey är ett spel där man får tackla, tackla rejält och hårt. En rejäl tackling kan vara njutbar för alla som inte behöver ta emot den. Men det ingår i spelet. Men alla avarter som slag med klubben, slagsmål, fula överfall och annat stök är bara plågsamma att se.
"Trash talk” eller skitsnack är också vanligt. "Nu är måttet rågat”, som språkbegåvningen Per Ledin sa en gång i upphetsningen. Den sentensen är mer rörande än oroande.
Det är den där uppjagade, blodtörstiga stämningen som jag har svårt för. Vart tog spelet vägen. När man såg matcherna i OS mellan Kanada-Usa, Kanada-Ryssland var det en njutning. Fart och fläkt, tacklingar och ett fantastiskt passningsspel däremellan. Inget griseri, inga slagsmål, inga överfall.
Överfallet stod en stridslysten och feg norrman för när han körde över slovaken Lubos Bartecko och fick matchstraff.
Då tyckte somliga experter att norrmannen väkte sitt eget lag.
Jo, jo. Är man inte vaken i ett OS-slutspel när skall man då vakna.
Nu när slutselet i Sverige har inletts stiger också temperaturen och övergreppen ökar. Det värsta av allt är att ishockeyjournalisterna applåderar vid ring, f'låt rinkside. Det står mig upp i halsen och jag blev bara ledsen när jag så Jens Karlsson vackla ut från isen med blodet forsande från ansiktet. Så onödigt.
Fick för övrigt elva rätt på stryktipset den här veckan. Förra veckan vann jag lite drygt tusen spänn på 12 rätt. Det går utför men någon gång skall det väl slå till och bli 13 rätt.
AIK har fått en medioker start på allsvenskan i fotboll. Där utmärker sig Kenny Pavey och dyrgripen Eguren och blir utvisade. Svårt att vara regerande mästare och det laget som blir jagat.

Kommentarer
Postat av: håkan hermansson

Själv drog jag in hela 13 SEK på min tia i helgen ;-)

Hade x2 på BP mot AIK men bommade Portsmouth och trodde på vinster för Blackpool respektive Onsdagslaget.

Har haft 13 rätt en gång - gav totalt en tusenlapp med elvor och tolvor. Är stolt ägare av en 13-rätt-tröja.

Håller med om den bisarra kulturen i hockeyn om att det är okej att halvt slå ihjäl folk. Varför görs inget? Men fotbollen är lika usel; varför tas inte krafttag mot bortsparkade bollar, murar som står för nära, filmningar och stjälande av meter vid inkast? Tycker det tyder på svagt ledarskap.

Sa inte Ledin: nu är råttet mågat?

2010-03-22 @ 09:59:50
URL: http://www.inlandsvagen.se/
Postat av: Lars Bred

Visst var det råttet är mågat och jävla tattare, Ledin sa.

Jag hade också x2 på BP-AIK men dök på Portsmouth och nån annan match jag inte kommer ihåg.

Skall vi gå och se Öis?

2010-03-23 @ 14:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0