Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

Jag längtar efter arbetsro

Denna satans inre stress. Den där förlamande känslan av prestationsångest och otillräcklighet. Huvudet kokar av ofullständigt tänkta tankar. Inget får fäste.
Det sägs ju att hårt arbete och ett vitt samvete är den bästa huvudkudden. Men jag vet inte jag. Oron över morgondagen och dess vita ark av oskrivna ord surrar i huvudet i vargtimman.
Tankarna pilar kors och tvärs i hjärnan som speedade kolibrier. Hjärnan blir som en schweizerost, full av hål.
Samtidigt triggande, hetsande och drivande. Man får något gjort men priset är ibland för högt.
Lugnet lägrar sig aldrig. Hetsen stegras och piskar en löddrig arbetshäst till målsnöret och där är risken att den stupar.
Att dopa sig är ingen lösning. Att ta lugnande är heller ingen lösning.
Det gäller att bearbeta sin inre stresströskel. Göra en sak i taget. Lättare sagt än gjort men ett måste.
Jag längtar efter arbetsro.
Dagens mål: Panerad kolja.
Dagens låt: Mind Games - John Lennon.
Dagens stjärna, hittills: Anna Olsson i sprintskidor. Zlatan har ju inte spelat ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0