Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> BREDSIDA -

EU-valets största pr-kupp

Benny Andersson har gett Gudrun Schyman en miljon kronor så hon skall få en rättvisare chans att nå ut med sina röstsedlar. Ja, jävlar vad den satt!
Vilket pr-geni har kommit på den grejen?
Få se efter valet. Vem skall man rösta på? Marit, Marita, Hökmark, Sören Wibe, Ella Bohlin, sicket gäng. Alf Svensson har sina anhängare i Leif GW Persson och Ian Wactmeister. Vilket par förresten. Alf verkar ju vara en hedersman men hans kd-förflutna gör det omöjligt att lägga sin röst på den gubben.
Carl Schlyter då? Miljöpartisten med luggen och engagemanget, njaa. Jag gjorde ett EU-test i DN och det visade att jag stod Miljöpartiet näsmast. Åhh fan, där ser man. Så pass...
Är egentligen väldigt emot överstatlighet. Mängder av politiker, tjänstemän och kvinnor sitter runt köttgrytorna i Bryssel och håvar in storkovan på skattebetalarnas räkning.
70 procent av vad som bestäms i EU har varje land att rätta sig efter. Makten har flyttat från Riksdagen till Bryssel. Snart blir det väl en EU-armé också som skall backa upp USA i världen.
Jag säger: samarbete över gränserna, ja.
Lägg ner eller omforma Europas Förenta Stater.
Man kan bara älska Bruce Springsteen... Han skulle jag röstat på i alla val...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0